Monday 23 July 2012

Datuk Tutuh Siapa Ni Datuk?

Aku bukanlah blogger hebat macam Datuk seorang ni tapi yang pasti aku tetap aku. Dalam hal sokong parti, aku tetap tidak setuju dengan cara (modus operandi) blogger ni.

Aku letak tajuk 'Datuk tutuh Siapa Datuk' kerana Datuk ini pernah labelkan Biro Tata Negara sebagai Biro Tutuh Negara.




Artikel di atas diambil dari blog lain yang memetik artikel asal dari blog Datuk ini. Namun, bila kita klik untuk ke artikel asal ...
ini yang keluar...ertinya Datuk dah remove artikel asalnya.
...soalnya kenapa remove..apa kerana Datuk dah rujuk semula dengan KP yang Datuk dakwa 'tutuh negara', melalui siri Konvensyen Media Sosial yang Datuk menjadi Pengarahnya, atau Datuk dah hilang 'batu pelir'???



Artikel beliau kebelakangan ini membawa seribu pertanyaan akan kredibiliti beliau terutama kefahaman beliau akan cara pentadbiran YAB Dato' Sri Najib Tun Razak.

Apa beliau fikir Perdana Menteri kita ini sebodoh dan sedangkal dirinya?

Artikel beliau ini menyerang Ketua sebuah Agensi Kerajaan dan Pegawai di Pejabat Perdana Menteri.

Kebodohan dan kedangkalan Datuk blogger ini telah dijawab oleh YAB Perdana Menteri dalam Buletin TV3 bertarikh 21/7/2012...'semuanya spekulatif - itu Ulasan Perdana Menteri'

Apa Datuk ni fikir, Perdana Menteri sebodoh dia? Perlu diperingatkan bahawa YAB Perdana Menteri akan membuat pilihan Calon yang boleh menang (winnable candidate). Asas penilaian YAB Perdana Menteri bukan dari satu sumber dan perkara ini telah beberapa kali diucapkan oleh Perdana Menteri.

Perlu diingatkan bahawa selain dari Agensi yang disebutkan oleh Datuk ni, Pengerusi BN bagi setiap Parlimen juga, diberi mandat untuk kemukakan Calon masing-masing untuk dipertimbangkan.

Bukan setakat itu saja, PM pastinya juga akan mengambilkira laporan dari Unit-unit Khas (yang punyai akses ke akar umbi), yang diberi kepercayaan untuk menyenaraikan Calon yang difikirkan berpotensi menang.

Balik kepada artikel beliau yang terbaru ini, beliau seolah merujuk kepada Ketua Pengarah Agensi yang pernah beliau 'tutuh' dulu dan bekas Pengarah dari Agensi ini yang sekarang berkhidmat dengan Perdana Menteri.

Soalnya, kenapa Datuk 'tutuh' kembali KP yang telah pun Datuk 'rujuk' dengan siri konvensyen Datuk? Apa kerana alasan tak masyuk atau memang MO Datuk macam ini...'tutuh', nego harga, setuju dan tarik balik artikel???

Aku pun tak mau berleter panjang tapi aku akan terus dedahkan siapa sebenarnya Datuk ini. Apakah dia benar-benar Datuk...tunggu pendedahan aku selepas ini.

2 comments:

  1. Blogger kaki pow!!!

    ReplyDelete
  2. Rafi Awang kecik dok kat mana dalam Kerajaan Malaysia? Kementerian Penerangan kee?

    ReplyDelete